چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است . وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد . اما اصلا جای نگرانی نیست ! .. اگر در دز های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است . تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.

ممکن است به خاطر وجود پیشانی سفت و محکم در برخی افراد، خیلی از ستارگان، بوتاکس را تا حدودی، یک کار بد بدانند، اما برای کسانی که در دنیای واقعی سعی در درمان آن داشته اند، بعید است که متوجه شوید آنها اصلاً هیچ کاری انجام داده اند یا نه. من همیشه این را گفته ام – اگر آنها چیزی غیر از” بوتاکس “نامگذاری می کردند، پذیرش بهتری بدست می آورد و در همان اوایل پیچیدگی بدی بوجود می آورد. دکتر استافورد برومند از ۷۴۰ جراحی پلاستیک در خیابان پارک در نیویورک می گوید. “همه صحبت ها در مورد اعتدال است و باید بیشتر به عنوان یک نوع عمل درست و حرفه ای دیده شود، به جای اینکه به عنوان یک روش برای نگاه متفاوت مورد استفاده واقع شود. شما ماشین خود را رها نکنید و (آزادانه در زمین رها نکنید) و آن را هر ۱۰ سال روبراه کنید- شما تعمیر و نگهداری منظم ماشین را انجام دهید تا آن را همچنان آماده رانندگی همانند یک ماشین نو نگه دارید.

اثرات مورد نظر بیشتر از یک بحث زیبایی شناسی صرف است، مخصوصاً برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند و از بوتاکس برای غیر فعال کردن غده های عرق استفاده می کنند. به نظر می رسد که مردم همیشه در مورد بوتاکس صحبت می کنند و این که آیا شما به این موضوع فکر می کنید یا نه، یا اینکه فقط در مورد آن صحبت می کنید، دلالت های ضمنی منفی آن را ترسیم می کنید. مطمئناً، این موضوع برای همه مردم نیست، و اگر شما نیاز به آن را احساس نکنید، بعداً شما به طور واضح می توانید احساس راحتی کنید، اما برای روشن شدن هر گونه تصورات غلط، از دکتر استافورد برومند خواسته شد تا یک دوره کوتاه مطالعه را در مورد درمان انجام دهد، و چگونگی اینکه آیا این روش برای شما مناسب است را تشریح کند. برای دریافت تمام اطلاعاتی که در مورد بوتاکس نیاز دارید، به ادامه مطلب بروید خواه به آن توجه داشته باشید(بدون قضاوت!) و خواه کمترین کنجکاوی را نسبت به درمان داشته باشید. چین و چروک بوسیله بوتاکس در مرکز بوتاکس در کرج تا حد زیادی از بین میرود.

جهت استفاده از بوتاکس به منظور کاربرد درمانی و یا زیبایی ؛ ابتدا پزشک متخصص وضعیت سلامت و سابقه ی بیماری و مصرف داروهای بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت احراز واجد شرایط بودن بیمار به تزریق بوتاکس اقدام می کند .

ماده ی بوتاکس اصل و دارای استانداردهای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و نیز وزارت بهداشت و درمان کشور توسط پزشک متخصص با تکنیک های خاص تزریق به کمک سوزن های بسیار ریزی تزریق می گردد .

عمل زیبایی تزریق بوتاکس به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در کلینیک یا درمانگاه صورت می پذیرد .

 مکانیسم عملکرد بوتاکس در فلج نمودن موقت عضله ی پرکار هر ناحیه از بدن بوده که با خاصیت پرکنندگی خود نیز به رفع چین و چروک آن ناحیه نیز کمک می کند .

مفهوم هر واحد بوتاکس

به منظور درمان هر ناحیه از بدن یا صورت با تزریق بوتاکس ؛ با توجه به وضعیت و شدت عارضه ی ایجاد شده در هر ناحیه به مقدار مشخصی از ماده ی بوتاکس نیاز می باشد که مقدار بوتاکس مصرفی با واحد اندازه گیری می شود به عنوان مثال جهت رفع چین و چروک های پیشانی به ۵۰ واحد بوتاکس مورد نیاز می باشد .

از آنجا که ماده ی بوتاکس دارای برندهای مختلفی با تاثیرات متفاوتی نیز می باشد ، هر برند از ماده ی بوتاکس دارای واحد خاصی برای درمان یک ناحیه از صورت و یا بدن می باشد ، به عنوان مثال اگر جهت کاهش خط اخم در یک فرد از برند دیسپورت به ۵۰ واحد از ماده بوتاکس نیاز می باشد ، جهت کاهش همین خط اخم از برند بوتاکس به مقدار واحد بیشتری نیاز خواهد بود .

چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟

چروکهای صورت به دودسته تقسیم میشوند:

چروک‌های استاتیک :که در حالت استراحت پوست، بر روی آن مشاهده می‌شوند. این چروک‌ها عمدتاً معلول عوامل مضر و آسیب‌رسان خارجی نظیر آفتاب هستند و در نتیجه تغییر بافت اصلی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل به درمان با روش لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لیزردرمانی برای نوسازی پوست به‌ خوبی پاسخ می‌دهند.

 چروک‌های دینامیک :که در نتیجه فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت پدیدار می‌شوند و عمدتاً ناشی از عادت‌های غلط و عوامل آسیب‌رسان داخلی هستند. این چروک‌ها معمولاً در یک‌سوم فوقانی صورت مشاهده می‌شوند.

چروک‌های شعاعی اطراف چشم‌ها موسوم به چروک‌های پاکلاغی یا پنجه‌کلاغی، چروک‌های افقی پیشانی و چروک‌های اخم ناحیه میانی صورت از این نوع هستند. چروک‌های دینامیک معمولاً از چروک‌های استاتیک عمیق‌ترند و به درمان با تزریق ماده بوتولینوم پاسخ می‌دهند.

 بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

وقتی فردی به دلیل ناراحت بودن از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط روی صورتش به پزشک مراجعه می‌کند، برحسب وضعیت پوستش، درمان‌های متفاوتی از جمله بوتاکس به او پیشنهاد می‌شود. این نوع درمان در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی انجام می‌شود. مقدار کمی از بوتاکس توسط سوزن ظریف به داخل عضلات زیر چروک تزریق میشود، این باعث غیر فعال شدن عضله تولید کننده چین میشود و نتیجتاً چروک فعال محو میشود. برای همین بوتاکس برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)،خطوط پیشانی و خطوط دور چشم بسیار عالی عمل میکند.

آیا بوتاکس ضرر دارد؟

مهمترین نکته در تزریق بوتاکس تبحر و مهارت پزشک است. پزشک باید مهارت‌های علمیلازم را داشته باشد که بتواند مریض را درست انتخاب کند و نوع عضله‌ای که انتخابمی‌کند را از نظر آناتومی و فیزیولوژی بشناسند و در نهایت مقدار سم نیز باید لازم وکافی باشد.

شایعترین اشتباهاتی که در تزریق این آمپول صورت می‌گیرد این است که هنگام تزریقمویرگ مسیر تزریق پاره شده و موجب خونریزی و کبودی محل تزریق می‌شود و اشتباه دیگراحتمالی این است که گاهی اوقات به دلیل تزریق بیش از حد مجاز و ماساژ آن عضله پس ازتزریق موجب وارد شدن سم به دیگر عضلات و در نتیجه فلج شدن آنها نیز می‌شود و درنهایت موجب غیر طبیعی شدن فرم صورت خواهد شد.





:: برچسب‌ها: بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 745
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: